panerai watches replicas Basisschool de Langereis

Wij dagen onze leerlingen uit om iedere dag het beste uit zichzelf te halen.

12

Enthousiaste collega's verwelkomen je graag!

30

Kinderen lopen elke dag onze trappen op en af.

28

Postieve reviews tonen de kwaliteit van ons onderwijs aan

5

Thematische activiteiten vinden jaarlijks plaats

Waarom kies je voor onze school?

  • Om je kind kennis te laten maken met de wereld.
  • Omdat we een kleine school zijn, waar iedereen elkaar kent.
  • Om de nieuwsgierigheid te prikkelen.
  • Omdat jouw kind samen meer leert.
  • Omdat je kind leert keuzes maken.

Voor wie is onze school?

  • Voor kinderen van ouders die open en nieuwsgierig zijn 
  • Voor kinderen van ouders die kiezen voor kwaliteit 
  • Voor kinderen van ouders die graag vooruitkijken
  • Voor kinderen van ouders die geloven in samen
  • Voor kinderen van ouders die de wereld zien

Sandra

moeder van Nina en Luka

De Langereisschool is een fijne school, omdat ze de kinderen de mogelijkheid bieden zich individueel te ontwikkelen. Je kunt daar jezelf zijn! Daarom kozen wij voor de Langereisschool.

Rutger

vader van Ilayza en Elyana

Er hangt een fijne rustige sfeer in school en er is tijd en aandacht voor het individuele kind. De meiden gaan met veel plezier naar school en komen altijd vol verhalen thuis.

Amanda

moeder van Collin en Ruben

Een fijne school waar kinderen in alle rust mogen leren en ontwikkelen. Er is veel tijd tussen leerkracht en leerling.

Ontdek Allure

Langskomen op een school is eenvoudig. Ontdek hoe je je kunt aanmelden voor een kennismakingsafspraak.

Stap 1: Meld je aan via onderstaand formulier
Stap 2: Bevestiging in jouw mailbox
Stap 3: Ontmoeting op de basisschool

Ouders

Als jullie als ouders sterk betrokken zijn bij school, leert jouw kind nog meer. Kinderen leren thuis én op school. Het is belangrijk voor de ontwikkeling van jouw kind om samen te werken. Samen leren we zoveel meer. Bij vragen of onduidelijkheden vinden we het fijn als je meteen contact zoekt met de leerkracht of directie.

Oudervereniging

De activiteiten die het team organiseert voor de kinderen, worden ondersteund door de ouders en de oudervereniging. De oudervereniging is er om via de jaarlijkse ouderbijdrage financiële steun te geven voor de activiteiten die buiten het schoolbudget vallen. Voorbeelden zijn: bibliotheekboeken, het schoolkamp in 7/8, de schooluitjes met betrekking tot thema's en de versnaperingen bij activiteiten.

Medezeggenschapsraad

De medezeggenschapsraad (MR) toetst het beleid van het schoolbestuur. Momenteel zitten Rutger van Bemmel en Deepa Zijlstra in de MR namens de ouders. Rita Balder en Charlotte Bal zitten in de MR namens de leerkrachten. De directeur is meestal aanwezig bij de vergaderingen.

Leerlingenraad

De leerlingenraad denkt mee over het nog beter maken van onze school. In onze raad zitten 6 kinderen uit de groepen 6 t/m 8. We komen ongeveer 5 keer per jaar bij elkaar. De onderwerpen wisselen per schooljaar.

  • 'Blij en trots & betrokken en wijs'

Onze groepen

Onze groepen ontdek je hier

Groep 1-2-3

Welkom in de groep van juf Lisette & juf Rita.

In de groepen 1-2-3 bieden we een rijke leeromgeving waarin spel en onderwijs hand in hand gaan. Thematisch werken speelt hierin een centrale rol.

Thematisch werken houdt in dat we verschillende vakgebieden, zoals taal, rekenen en creatieve vakken, verbinden aan een thema. Dit zorgt ervoor dat het leren betekenisvol is en aansluit bij de belevingswereld van de kinderen. Of het nu gaat om thema’s zoals de natuur, de seizoenen of 'de wereld om ons heen', we stimuleren de nieuwsgierigheid van de kinderen en nodigen hen uit om zelf vragen te stellen.

Een van de grote voordelen van onze combinatiegroep is de mogelijkheid voor kinderen uit groep 2 om aan te haken bij de activiteiten van groep 3. Dit biedt hen de kans om eerder kennis te maken met het onderwijsprogramma van groep 3, wat hen helpt om een soepele overgang te maken. Tegelijkertijd hebben de kinderen in groep 3 voldoende ruimte om te ontdekken en te spelen, wat van essentieel belang is voor hun ontwikkeling. Dit samenspel zorgt voor een dynamische leeromgeving waar kinderen elkaar inspireren en van elkaar leren.

In groep 1/2 is spel nog steeds de basis van ons onderwijs. Spel is een krachtige manier voor kinderen om de wereld om hen heen te leren begrijpen, sociale vaardigheden te ontwikkelen en creatief te zijn. Hierdoor blijven ze gemotiveerd en kunnen ze in hun eigen tempo groeien.

Met ons onderwijs zorgen we ervoor dat elk kind zich optimaal kan ontwikkelen, zowel op sociaal-emotioneel gebied als cognitief, en zich voorbereidt op de volgende stappen in hun schoolcarrière. Wij geloven dat deze opbouwende en flexibele manier van leren hen vaardigheden en zelfvertrouwen geeft die ze nodig hebben voor hun toekomst.
Welkom in onze diverse en uitnodigende leeromgeving!

Groep 4-6

Welkom in de groep van juf Lea en juf Ashley.

Op maandag, dinsdag en vrijdag zie je juf Lea en op woensdag en donderdag staat juf Ashley voor de groep.

Wij starten de dag met lezen of een kringmoment. In de ochtend werken wij aan taal, spelling of rekenen en spelen wij gezellig buiten. Groep 6 gaat mee met 7/8 en groep 4 speelt buiten met groep 3. Tijdens de lunchpauze spelen wij buiten met de hele school. In de middag besteden wij aandacht aan het technisch lezen en gaan wij verder met ons thema. Na elke vakantie starten wij met een nieuw thema met behulp van het onderwijsconcept Deep Learning. Tijdens het themawerk gaan de kinderen zelf op onderzoek uit en maken hierbij gebruik van elkaars talenten. Ook gaan wij geregeld leerpartnerschappen aan met mensen uit onze omgeving.

 

 

Groep 7-8

Welkom in de groep van juf Marion & juf Charlotte.

In groep 7-8 vind je op maandag juf Marion en op dinsdag t/m vrijdag juf Charlotte.

In de groep werken we in de ochtend aan rekenen, taal en spelling. Daarnaast staat er wekelijks gym, zwemles, Engels en Kanjertraining op het programma. In de middag staat het thematisch werken centraal vanuit ‘Deep Learning’. Binnen de thema’s komen taal, schrijven en spelling tot leven en krijgen betekenis. Daarnaast komen binnen de thema’s rekenen, woordenschatontwikkeling, de wereld oriënterende vakken, de creatieve vakken en 6 competenties (creativiteit, samenwerken, kritisch denken, burgerschap, communicatie en karakterontwikkeling) aan bod. Binnen de thema’s stimuleren we de natuurlijke nieuwsgierigheid van de kinderen en laten we de kinderen zelf onderzoeken. Vaak wordt het thema afgesloten door presentaties van de kinderen. We werken veel met elkaar en leren van elkaar. We maken gebruik van elkaars kwaliteiten. Op deze manier creëren we samen een leeromgeving waarbij de kinderen betrokken zijn.