panerai watches replicas Basisschool de Langereis

Doorlopende leerlijn

Uit onderzoek is gebleken dat het organiseren van een kindvriendelijke overgang van kinderopvang naar basisschool positieve effecten heeft op kinderen, gezinnen (ouders) en personeel. Kinderen voelen zich bijvoorbeeld veiliger, zekerder en meer ondersteund in de nieuwe schoolomgeving. Vanuit de wens dit ook voor onze kinderen te organiseren, hebben SKiK – locatie Figaro en OBS de Langereis de handen ineen geslagen. Het resultaat van deze samenwerking is een peutergroep in OBS de Langereis.

De peuters trekken gedurende de dag veel op met de kleuters van OBS de Langereis. Zo worden thema’s op elkaar afgestemd, wordt er gezamenlijk buiten gespeeld, zijn er gezamenlijke speel-werk-momenten en wordt er gewerkt met een doorgaande inhoudelijke leerlijn.